tiistaina, syyskuuta 15, 2009

Keppihevonen synnytti hammastikun

 

Porvoolaisen perheen äiti koki eilen iltapäivällä jymy-yllätyksen palatessaan töistä kotiin. Hänen 8-vuotiaan tyttärensä keppihevonen oli keskellä eteisen lattiaa, vieressään pienen pieni vastasyntynyt hammastikku.

- Ensin säikähdin, kun en edes tiennyt keppihevosen olevan kantavana, äiti kuvailee tuntemuksiaan. - Synnytys oli kuitenkin sujunut hyvin, ja molemmat näyttivät olevan kunnossa.

Tämän kaltaiset yllätykset ovat harvinaisia, mutta eivät mahdottomia. Keskimäärin 6-10 suomalaista keppihevosta vuosittain synnyttää hammastikun ilman minkäänlaista ennakkovaroitusta.

- Olimme ostaneet keppihevosen käytettynä kirpputorilta kesällä, perheen äiti kertoo. - Keppihevosen hintalapussakaan ei ollut mitään mainintaa siitä, että se oli astutettu.

Hammastikun isästä ei ehkä koskaan saada varmuutta, mutta yksi asia on kuitenkin varma. - Tämä hammastikku jää meille, perheen äiti vakuuttaa. - On se vaan niin suloinen!

40 kommenttia:

  1. Siis taas on myyty keppihevonen, jolla on tikku sisällä! Edellistä omistajaa on pelottanut synnytys niin paljon, että on laittanut tikkua ristiin rastiin.

    Onneksi tikku tuli onnellisesti ulos eikä jäänyt jumiin synnytyskanavaan. Tikku vaginassa on melkein yhtä paha kuin hiekka.

    VastaaPoista
  2. Kiva että sujui hyvin. Olen itse 12.vuotias ja omistan 13keppihevosta yhteensä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon 11.v ja mulla on 19 kepparii,joista oon ite tehny 12.

      Poista
    2. mä oon kans 11v ja mul on 7 kepparii. repesin tälle kyllä jo otsikollekki XD

      Poista
  3. En hokannut mitä järkee tässä on?Selittäiskö joku?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anonyymi6/7/12 11:42

      en mäkää mut ku miettii niin kyl siin sit jotai hauskaaki on

      Poista
    2. Haha Ei oo totta

      Poista
  4. Mä en kestä, tää on niin hauska blogi. :D

    VastaaPoista
  5. Juu ei oo mun kepparille vielä hammastikkua syntynyt :--)

    VastaaPoista
  6. Anonyymi6/3/10 19:18

    Ei oo vielä kellekään keppareistani hammastikkuu syntyny, mutta eiköhän sekin aika joskus koita...

    VastaaPoista
  7. Juu tää on tosi järkevää :d

    VastaaPoista
  8. Voi että repesin tälle xD

    VastaaPoista
  9. Tylsä!Siis keppari synnytti hammastikun?

    VastaaPoista
  10. voi vittu miten tyhmää!! minunki keppari synnyttää tikun! voi perkele taas... Nauran tälle blogille...XDXDXDreps!

    VastaaPoista
  11. Anonyymi1/4/10 17:14

    No lol, jos se jotakin kiinnostaa niin antaa kiinnostaa me urppaajat voidaankin häipyä? Vai tajuanko..

    VastaaPoista
  12. Tää on ihan paras blogi, jatkakaa samaan malliin ♥

    VastaaPoista
  13. Porvoossa tapahtuu..

    VastaaPoista
  14. :D:D:D:D:D
    jee, tosi kiva
    T: AgricolaTEAM

    VastaaPoista
  15. Anonyymi4/4/11 13:20

    onks toi Totilas juttu muka totta? Ei. Onks varsojen vierottaminen muka rääkkäyst? Ei, jos varsoi ei vierotettais, tammoilt tulis koko ajan maitoo ja se on tammoille vaarallist!

    VastaaPoista
  16. Anonyymi4/4/11 16:16

    Onpa taas hauskaa. Vittu mä kyl en tajuu kokojuttuu enkä kokoi pökäle sivustoo. Noi ex-ravuri jutukki on tosi loukkkaavia esim.ex-ravurien omistajille! Tiiän yhe ex-ravurin joka ei pure,ei tee pahaa ja tämä kyseinen hevonen on valehtelematta maailman paras hevonen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis hei oikeesti, ei tartte ottaa nii tosissaa kaikkee :D Blogin pitäjä kirjottaa näit iha läpäl, ittekki vitsailen ja mollaan ex-ravureita vaikka ittelläniki sellanen on :DD

      Poista
    2. tajutkaa pliis semmonen asia kun ironia tai sarkasmi

      Poista
  17. Anonyymi5/4/11 11:45

    Tallil jolla mä käyn, asuu semmone 19 v. lvtamma joka pitää yhtä shettistä ja toist lv:t varsoinaan. Silt tulee koko ajan nisistä maitoo ja sit nisät tulehtuu ja se voi jopa saada siit jonku sairauden. Ja hei jos nyt tän sivun tekijä vihaa ravureit nii miks sit pitää tehä joku tämmöne sivu?!

    VastaaPoista
  18. Anonyymi6/4/11 19:02

    mulla on 1 keppari zorro se tuli mulle joulukuuta 24 päivä juuri 2011 se on olut melkein mulla vuoden jaa on varsa <3

    VastaaPoista
  19. Oi juma... Mistä nää ideat oikein tulee? xD

    VastaaPoista
  20. Mun kepparille syntyy hammastiikku, ja sillä mä puhdistan mun hampaatki x)

    VastaaPoista
  21. Mää repesin sille

    VastaaPoista
  22. ei mun kepparille hammastikkua oo syntuny c(:

    VastaaPoista
  23. HEH! MIKÄ JYMY UUUTINEN!!!!

    VastaaPoista
  24. Anonyymi7/7/12 12:11

    repsrepsrrreepeps XD

    VastaaPoista
  25. Nauran näille jutuille silmät vuotaen, ei huhhuh, ei oo mitään järkee tässä touhussa mutta tää on niin hauskaa!!

    VastaaPoista
  26. Oon 11 ja mulla on vasta 5 kepparii.Mut heti kun saan sukkia niin sitte tulee lisää!:)

    VastaaPoista
  27. aika hölmö idea!

    VastaaPoista
  28. mitä hammastikulle nykyään kuuluu?

    VastaaPoista
  29. Siis miten kepparit astuttaa muka? :DD Siis yks synnyttää tikkuja yks lähettelee päättömänä kirjeitä ja yhen nimi on What Happened! :D xD Vitsin Jonne sivu!

    VastaaPoista
  30. Miten tämmöisiä käy aina muille perheille vaikka ne ei haluaisikaan? Minä olen niin kauan halunnnut hammastikkua, opiskellut niiden hoitoa kirjoista ja netistä, harjoitellut kaupasta ostetuilla tikuilla. Mutta vaikka kuinka monesti olen kolmea parasta keppihevostammaani astuttanut vaikka millä oreilla, niin ikinä ei ole tullut hammastikkua! Alan jo turhautua! Mitä minä olen tehnyt ansaitakseni tämän hammastikuttoman elämän? :'(

    VastaaPoista
  31. OMG aika paras Cx Mullekki kävi noin ku lähin kouluu. Heitin kepparin keskelle eteistä ja siinä vieressä oli pihalta tuotu tikku (kuka löys tän kuvan netit ja paino tän sivun osotteest?)

    VastaaPoista

Tulosta